Forstanderhåndbogen, der er helt ny, henvender sig til ledere på landets efterskoler. Håndbogen giver et samlet overblik over de rammer og regler, som efterskoler arbejder under.

Bestyrelseshåndbogen er genoptrykt i en ny og redigeret udgave. Bogen giver en grundlæggende indføring i bestyrelsesarbejdet på landets efterskoler.

Begge håndbøger er sendt til alle efterskoler i efteråret, og flere kan bestilles på sekretariatet ved henvendelse til Hanne Skøtt, hs@efterskolerne.dk.

Forebyggelse af seksuelle krænkelser på efterskoler er en vejledning, der henvender sig til ledelse og medarbejdere på landets efterskoler. Der er et stigende fokus på behovet for at forebygge krænkelser og sexisme generelt, og efterskoler har et ansvar for at beskytte elever mod at blive udnyttet eller krænket af medarbejdere eller andre elever og for at forebygge seksuelle krænkelser gennem bedre oplysning og åbne diskussioner om sex, seksualitet, samtykke og grænser.

Skolerne kan finde alle foreningens udgivelser på foreningen hjemmeside under Publikationer