Nu er der hjælp at hente for lærere, som gerne vil bruge gratis APPS og online tjenester i undervisningen uden at bryde reglerne om deling af elevernes data.

Materialet omfatter en bl.a. vejledning, en tjekliste og en plakat med tre gode spørgsmål, man hurtigt kan stille sig selv, før man introducerer en app eller en hjemmeside i undervisningen.

Materialet findes på emu.dk

Hvis man interesserer sig endnu mere for emnet, kan man finde flere materialer om dataetik og beskyttelse af elevernes privatliv på https://dataethics.eu/da/

Her kan man bl.a. finde et hæfte om digitalt selvforsvar.