Knap 100 efterskoler har esport på skemaet, og mange af de efterskoler deltager hvert år i Efterskolernes eSportsligas forskellige turneringer. Den næste store turnering – forårsturneringen - afvikles i uge 12-19, og der er tilmeldingsfrist d. 20. marts. Læs mere om turneringen og tilmeld dig her.

Det seneste år er interessen for at deltage i turneringerne faldet. Det er delvis corona-relatereret, men er måske ikke hele forklaringen.

Esportsligaens sekretariat inviterer derfor i samarbejde med Efterskoleforeningen ledere og esportslærere på efterskolerne til et uformelt sparringsmøde. Her vil skolerne få mulighed for at komme med input og ideer til, hvordan vi sammen kan udvikle en endnu bedre liga. Det kan være i forhold til placering af ligaer og stævner, det kan være nye ideer til spil, input til kommunikation, vægtningen mellem pokal- og breddeturnering og meget andet. Mødet henvender sig til alle skoler, der har eSport på skemaet – uanset på hvilket niveau skolens elever dyrker eSport.

Tilmeld dig mødet, som afholdes via Zoom tirsdag d. 1. marts kl. 14.00 – 15.00

Vi opfordrer skolerne til at sende denne invitation videre til skolens esportslærere, som vi ikke har direkte kontaktoplysninger på.

Om YouSee Efterskole-ligaen
I YouSee Efterskole-ligaen kan du nyde fællesskabet med vennerne, mens I samtidig for chancen for at jagte pokalen. I Efterskole-ligaen kan du dyste mod andre hold fra hele Danmark i CS:GO og LoL og på alle niveauer. Om du spiller for hyggen eller pokalen er op til dig. Efterskole-Ligaen er delt op i en pokalrække og en bredderække. Pokalrækken er for de bedste hold i ligaen, som spiller for at komme til mesterskaberne, der i år afvikles i Kristi Himmelfartsferien. Bredderækken er for de hold, som spiller for hyggen og fællesskabet.