Efterskolemønten blev sendt ud første gang i 2019 til alle elever på landets efterskoler for at markere, at en million unge havde gået på efterskole, siden den første efterskole åbnede i 1851. Hver mønt havde sit eget nummer, som kunne deles på Instagram, og tanken var, at mønten kunne blive efterskoleelevernes ’studenterhue’ og symbolisere fællesskab.

Efterskolemønten blev dog ikke det fælles symbol for efterskoleelever, som vi havde håbet på. Derfor sender vi ikke flere mønter ud. Vi beklager den sene udmelding.

Vi overvejer en anden løsning, der kan symbolisere et efterskoleophold og fællesskabet mellem efterskoleelever, og fordi I kender eleverne bedst, vil vi gerne have jeres input: Er der behov for et fælles symbol for efterskoleelever? Og har I idéer til, hvad det kan være? Kravet er, at det skal være bæredygtigt. Vi glæder os til at modtage jeres input, som vi arbejder videre med i løbet af efteråret.

Meld meget gerne tilbage på mail til marketingkonsulent Mette Lystbæk, ml@efterskolerne.dk