Økologisk Landsforening har i samarbejde med Uffe Truelsen, tidligere kok på Horne Efterskole og nu selvstændig køkkenkonsulent, udarbejdet et spændende og let tilgængeligt materiale til efterskolernes køkkener. Der er tale om en flot visuel 7-trins-guide til, hvordan efterskolerne kan komme i gang med en bæredygtig omstilling i køkkenet. Desuden er der en række opskrifter på økologisk mad med ”enkle tilberedningsmetoder og cowboytricks”.

Uffe Truelsen sender materialet ud med denne hilsen til alle forstandere:

"En stor forandring kræver et stærkt hold. Jo større konsekvenser en forandring har, jo mere skal I være sikre på, at alle (lærere, pedeller, elever, køkkenfolk osv.) føler, at de er med i processen.
Jeg har for Økologisk Landsforening udviklet noget materiale, som kan bruges til at skabe bæredygtige forandringer med afsæt i de frie kostskolers køkkener.
Materialet er lavet med den allerstørste respekt for det store arbejde, der bliver lavet derude i køkkenerne og med det allerstørste ønske om, at vi sætter mere fart i den bæredygtige omstilling. God fornøjelse!"

Du finder materialet her:

Brev til forstanderen

7-trins-guide