Efterskolernes bestyrelse tager i efteråret på rundtur til foreningens syv regioner. Her vil bestyrelsen gerne drøfte medlemmernes ønsker til rammer for og udvikling af 10. klasse. Møderne retter sig primært til ledere og bestyrelsesmedlemmer, og der bliver rig lejlighed til at give sit besyv med i debatten.

Mødernes afholdelse sker i lyset af, at Reformkommissionen i øjeblikket barsler med anbefalinger om at nytænke udskolingen, herunder 10. klasses fremtid. Det betyder, at udskolingen kan komme til diskussion politisk inden for den nærmeste fremtid. Læs mere om baggrunden for møderne.

Regionsudvalgene står for at sende invitationer ud til alle skoler. Flere regioner har allerede inviteret – og ellers er der invitationer på vej. Her finder I en liste over de 7 regionale møder, så krydset kan blive sat allerede nu.