AMNESTY undervisningsforløb - Rettigheder under pres - målrettet udskolingen.

Man kan også booke et gratis oplæg på engelsk med en menneskeretsforkæmper fra Østeuropa til efteråret 2023. Oplægget handler om de temaer der er tilknyttet undervisningsforløbet.

Book oplægsholder her (begrænset antal så vent ikke for længe)

Med udgangspunkt i elevernes hverdag kigger materialet ud i Europa, hvor rettigheder er under ekstra pres – blandt andet som konsekvens af krigen i Ukraine.

Undervisningsforløbet er fleksibelt og kan strække sig fra fem til 22 lektioner. Det er tværfagligt og målrettet fagene dansk, samfundsfag, geografi, historie samt sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab.
I materialet fortæller fem danske unge i videoer om den kamp for rettigheder, som foregår i Østeuropa. Undervisningsforløbene indeholder også digitale scenariebaserede dilemmaer med fokus på hhv. ytringsfrihed/fake news og diskrimination/LGBTI+, en alternativ CS:GO bane, interviews med unge menneskerettighedsforkæmpere og en lærervejledning