04. januar 2021

Få online/fysisk besøg af unge fra Sydslesvig

Elevambassadørerne, som er unge fra de tre mindretalsgymnasier i grænselandet, kommer gerne på besøg. Her vil fokus være på Elevambassadørerne personlige historier og spørgsmål fra jeres elever.

04. januar 2021

Kickstart arbejdet med verdensmål med en verdensmålsworkshop på skolen

Se her en lang liste af workshop tilbud om verdensmål og bæredygtighed, som er målrettet udskolingen.

United World Colleges

Få besøg af en af de tidligere UWC elever – det kunne være i forbindelse med en samling, en engelsktime eller lignende.

Søg midler til klasseudveksling i Norden og Baltikum

Nordisk Ministerråds uddannelsesprogram, Nordplus, inviterer nordiske skoler til at søge om tilskud i ansøgningsrunden for 2021. Deadline er 1.februar 2021.

04. januar 2021

Gratis oplæg på skolen om globalt samarbejde

Efterskolerne kan i 2021 anmode om et gratis oplæg på skolen målrettet undervisere og ledere, om skolernes mange muligheder for at samarbejde internationalt.

Webinarer om globalt udsyn

Gratis webinarer målrettet elever og lærere omhandlende blandt andet FN, Holocaust, EU, Afrika, Tech industrien udbydes fra 7.januar. Tilmeld nu.

Søg om 5.000 kroner til et arrangement om EU

Efterskolerne kan i 2021 ansøge om 5.000 kr. til et arrangement for skolens elever med fokus på EU og det europæiske fællesskab.

Grønne Studieture

Mulighederne er mange, når klimaaftrykket skal gøres mindre på efterskolernes globale dannelsesrejser, og den grønne tænketank CONCITO vil gerne være med til at sende jer godt afsted.

04. januar 2021

Skoler søges: Vil I afholde EU-dag?

Efterskoleforeningen søger fem efterskoler, der ønsker at afholde en EU-dag i foråret. EU-dagen består af et rollespil og en Frirumsdebat.

Sæt fokus på Europa og EU

Løbende Skype oplæg fra europaparlamentarikere, gratis undervisningsmaterialer og klassebesøg i Europa-Parlamentet i Strasbourg.