Beslutningen er taget på baggrund af, at Undervisningsministeriet i Kiel har forbudt studierejser og lejrskoler uden for Slesvig Holsten (se bilag). Skoleforeningen skal i de kommende dage beslutte, hvornår projektet skal gennemføres efter sommerferien.

Skoleforeningen har bedt alle skoler i Sydslesvig kontakte partnerskolerne i Danmark og informere om, at de ikke kan gennemføre arrangementet som planlagt, men at de arbejder på at finde alternative måder at gennemføre projektet. Mange af jer har sikkert allerede hørt fra jeres samarbejdspartner i Sydslesvig.

Vi er alle ærgerlige over at projektet bliver flyttet, men vi håber på jeres forståelse, på trods af alt det arbejde I allerede har lagt i projektet for at tage godt i mod skolerne fra Sydslesvig.
Hvis spørgsmål er I velkomne til at kontakte Hanne Lautrup, hl@efterskolerne.dk eller Jakob Clausager Jensen, jcj@efterskolerne.dk, 22361153