Som meldt ud i junis vejledningsnyhedsbrev er det nu muligt at lave forsøg med brobygning.
For eksempel kan dele af brobygningen foregå på efterskolen, ligesom et forløb på én dag kan spredes ud over to dage i forsøget.

Vi venter i skrivende stund på retningslinjerne for ansøgning fra Børne- og Undervisningsministeriet. Vi melder ud, så snart de kommer, blandt andet på efterskolevejledernes lukkede facebookgruppe.

Fakta om ansøgningsproceduren
Der skal søges gennem kommunalbestyrelsen i den kommune, efterskolen er beliggende i, og det er Børne- og Undervisningsministeriet, der godkender ansøgningerne til forsøg med brobygning. 1. ansøgningsrunde er 1. oktober 2022 for brobygning, der skal finde sted fra skoleåret 2022/23, og 1. april 2023 for skoleåret 2023/24 og fremefter.