Eleverne i 8. klasse skal ikke have foretaget en UPV ved udgangen af dette skoleår. I stedet skal eleverne, når de starter i 9. klasse efter sommerferien, have en vurdering af, om de har behov for en særlig målrettet skole- og vejledningsindsats. Populært kaldet en ”mini-UPV”.

Denne vurdering skal laves senest den 30. september, og skal ikke registreres eller indberettes i Optagelse.dk, som UPV’en normalt skal.

Om "mini-UPV"
”Mini-UPV’en” er ikke en normal UPV, og dermed er der frit valg til at lave den type vurdering, som I vurderer er mest hensigtsmæssig. Det kan være godt at have for øje, at eleven skal have lavet den normale UPV senere i 9. klasse. Derfor kan ”mini-UPV’en” med fordel tage udgangspunkt i en vurdering af elevens personlige, sociale, praksisfaglige og faglige forudsætninger.

Læs mere om ”mini-upv´en”