Ministeriet har de sidste tre uger fået mange henvendelser om brobygning og er således bekendte med de spørgsmål og udfordringer, vi alle har. For eksempel spørgsmål fra de kommunale ungeindsatser (KUI), som skal koordinere brobygningen, om, hvorvidt der kommer særlige retningslinjer i år, og hvordan brobygningen skal afholdes.

Efterskoleforeningen har bl.a. spurgt ind til, hvad det vil betyde for den enkelte elev, hvis en ungdomsuddannelse aflyser brobygningen, og eleverne ikke kan komme i den obligatoriske brobygning i 10. klasse. Betyder det så, at eleven ikke har gennemført deres 10. klasse?

Det forventes, at ministeriet melder noget ud snart.

Man kan holde sig orienteret på Børne- og Undervisningsministeriet side om COVID-19, som opdateres løbende med relevant information, herunder udsendte breve.