OBS! Få nyeste information om skolelukninger her.

Kære alle,

Statsminister Mette Frederiksen har netop meddelt på et pressemøde i Statsministeriet, at alle skoler lukkes ned i 14 dage fra mandag den 16. marts.

På baggrund af statsministerens melding skal alle efterskoler derfor lukke ned og sende elever hjem i god ro og orden senest fredag. For de skoler, der skønner det hensigtsmæssigt, kan elever rejse hjem allerede fra i morgen, torsdag, i overensstemmelse med statsministerens anbefaling.

Det fremgår af coronasmitte.dk, at for efterskoler gælder det, at det skal aftales lokalt, hvilke elever, der kan blive på skolen, indtil skolen genåbner.

Vi har fået en melding fra Børne- og Undervisningsministeriet, at der skal tages særligt hensyn til elever, som ikke har familie at tage hjem til, eller som af andre årsager ikke kan tage hjem, herunder udenlandske elever og elever fra Grønland og Færøerne. Læs Efterskoleforeningens formands pressemeddelelse på grønlandsk.

Vi gør alt, hvad vi kan, for at få mere at vide, og vi vender tilbage så hurtigt som muligt i løbet af torsdag formiddag.

Med venlig hilsen,
Torben Vind Rasmussen,