Ansøgningsfrist: 29. maj 2024

Forstander Peter Seiding, 2818 2111

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside
Klank Efterskole har i de sidste 17 år haft en danselinje. De sidste 10 år har linjen taget den form som den har nu, med 3 faste undervisere med hver deres speciale. Vi er en seriøst arbejdende linje, der arbejder fokuseret med dansen. Ud over den daglige træning laver vi shows, tager ud af huset for at få inspiration og deltager i konkurrencer. Men vi er ikke elitære.

Vi søger en ny dansekollega, da en af vores dygtige danselærere har valgt at søge nye udfordringer. Vi mangler derfor en ny dygtig, kreativ og engageret danselærer, der har mod på at føre Urban
stilarterne videre på danselinjen. Du vil indgå i et dynamisk og kreativt dansesamarbejde med to andre danselærere som underviser i Moderne og verdensdans.

Vi forventer, at du både er en teknisk dygtig danser og underviser med speciale i hiphop og andre urbane stilarter og ved noget om dansens historie og foundation. At du forstår at formidle dine ideer til eleverne på en positiv facon, at du er lyttende og inddragende, men fast på de dansemæssige mål og ideer. Endvidere lægger vi vægt på, at du er stærk koreografisk, og har erfaring med at skabe koreografier og lave shows. Vi får både elever, der aldrig har danset før, og elever der er meget erfarne. Derfor er det vigtigt, at du kan favne bredt, og møde eleverne, hvor de individuelt er. Vi ser gerne, at du har erfaring med konkurrencer både personligt og som underviser. Du skal kunne lide at undervise og være sammen med teenagere.

Det er ikke et krav, at du har efterskoleerfaring, men at du har lyst til at være med til at lave efterskole. Vi forventer ikke du er læreruddannet, men hvis du er, så fortæl om dine kompetencer. Udover undervisning på danselinjen ønsker vi også du deltager i tilsynsarbejdet på skolen, valgfag, måske et bogligt fag og skolens øvrige aktiviteter. Du skal aktivt deltage i flere af skolens årlige arrangementer så som teateruge, juleshow, linjedage samt repræsentere linjen med dit team til Efterskolernes Dag.

Klank Efterskole har 5 idrætslinjer og 3 kreative linjer. Vores elevflok er på 129 elever fordelt på én 9. klasse og 5 10. klasser. Vi arbejder seriøst med elevernes faglige, sociale, idrætslige og dannelsesmæssige udvikling.

Stillingen er en fastansættelse hvor vi sammen bliver enige om størrelsen af din ansættelsesgrad. Der er som udgangspunkt ikke tale om en 100 % ansættelse, så du får mulighed for at udvikle dit eget talent ved siden af. Tiltrædelse 1. august 2024. Løn og ansættelse efter overenskomst mellem Skatteministeriet og LC. Ansøgningsfrist er onsdag d. 29. maj kl. 12. og sendes til post@klank-efterskole.dk i én samlet pdf-fil.

Har du spørgsmål omkring danselinjen kan du henvende dig til Janne på tlf. 53535338 eller Pavel på 30110318. Hvis du har overordnede spørgsmål vedr. skolen kan du kontakte forstander Peter Seiding på tlf. 28182111.

Samtalerne finder sted onsdag d. 5. juni 2024.
*Husk at vedhæfte en dansevideo af dig selv af nyere dato. Bliver du kaldt til samtale, skal du forberede dig på en prøveundervisning med vores nuværende elevhold. Du kan læse mere om Klank Efterskole og danselinjen på www.klank-efterskole.dk