Ansøgningsfrist: 29. maj 2024

Forstander Peter Seiding, 2818 2111

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside
Vi søger en ny cykelkollega, da vores dygtige cykellærer gennem en lang årrække har valgt at søge nye udfordringer.

Klank Efterskole har i de sidste 10 år haft en cykellinje. De seneste år har linjen taget den form som den har nu, med en god søgning. Cykellinjen har linjefagsundervisning 3 gange om ugen. Vi er en seriøst arbejdende linje, hvor vi vil, at den enkelte udvikler sit talent i et inspirerende og trygt miljø. Efterskolen er et rigtigt godt udgangspunkt for ture i et spændende cykelterræn.

Vi forventer, at du selv brænder for landevejscykling og gerne giver eleverne baghjul på bakkerne. Hvis du selv har kørt/kører cykelløb er det blot en fordel. Skolen råder desuden over mountainbikes som også kan bruges i undervisningen. Du har solid viden om udstyr og træningsformer og formår at skabe et udviklende miljø på cykellinjen – både på landevejen, i værkstedet og i motionslokalet. Vi er ikke elite-orienteret i vores tilgang til elevernes talent, men vi ønsker samtid at sende et seriøst og udviklende signal til eleverne.

Det er en fordel, at du har efterskoleerfaring, men ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst til at være med til at lave efterskole. Vi forventer ikke du er læreruddannet, men hvis du er, så fortæl om dine kompetencer. Udover undervisning på cykellinjen ønsker vi også du deltager i tilsynsarbejdet på skolen, valgfag, boglig undervisning (gerne matematik) og skolens øvrige aktiviteter. Du skal aktivt deltage i flere af skolens årlige arrangementer så som teateruge, juleshow, skitur, linjedage samt repræsentere linjen med dit team til Efterskolernes Dag.

Klank Efterskole har 5 idrætslinjer og 3 kreative linjer. Vores elevflok er på 129 elever fordelt med én 9. klasse og 5 10. klasser. Vi arbejder seriøst med elevernes faglige, sociale, idrætslige og dannelsesmæssige udvikling.

Der er som udgangspunkt tale om en 100 % fastansættelse, men vi er lyttende hvis du ønsker at skrue dit arbejdsliv anderledes sammen. Tiltrædelse 1. august 2024. Løn og ansættelse efter overenskomst mellem Skatteministeriet og LC. Ansøgningsfrist er onsdag d. 29. maj kl. 12 og sendes til post@klank-efterskole.dk i én samlet pdf-fil.

Har du spørgsmål omkring cykellinjen kan du henvende dig til viceforstander Jesper Munkholm på tlf. 4097771. Hvis du har overordnede spørgsmål vedr. skolen kan du kontakte forstander Peter Seiding på tlf. 28182111.

Samtalerne finder sted torsdag d. 6. juni 2024