Ansøgningsfrist: 2. juni 2024

Viceforstander Marie-Louise Høeg, 2740 4488

Læs mere om skolen

Besøg skolens hjemmeside

OrkesterEfterskolen i Holstebro søger en visionær og engageret forstander, der kan lede og videreudvikle vores helt unikke efterskole i Midt- og Vestjylland. I tæt samarbejde med efterskolens lærere og personale får du taktstokken og er klar til at gøre en forskel for skolens elever.

Om OrkesterEfterskolen
OrkesterEfterskolen er Danmarks eneste musikefterskole med en stærk profil inden for klassisk musik. Vi tilbyder et unikt læringsmiljø, hvor eleverne kan udvikle deres musikalske talent og samtidig oplever et fællesskab baseret på deres passion for musik. Med linjer indenfor både orkester, klaver, sang, orgel, folkemusik, guitar og blokfløjte, samt et tilbud for gardere, har vores efterskole et stort udvalg af musikalske muligheder.

Ansvarsområder

• Ledelse af skolen i overensstemmelse med skolens værdier og mål.
  • Personale- og budgetansvar.
  • Udvikling og implementering af strategier til at øge kendskabet til OrkesterEfterskolen bl.a. blandt potentielle elever.
  • Etablering og vedligeholdelse af samarbejder med lokale og nationale kulturinstitutioner, skoler og andre relevante interessenter.
  • Identifikation af muligheder for at udvide efterskolens profil og tilbud.
  • Rekruttering og fastholdelse af kvalificerede medarbejdere og undervisere.
  • Sikring af et trygt og inkluderende læringsmiljø for eleverne.

Kvalifikationer

• Interesse og evner for ledelse og gerne erfaring fra tidligere ansættelser.
  • Stærke kommunikations- og samarbejdsevner både internt og eksternt.
  • Passion for musik, kunst og kultur samt en forståelse for betydningen af kunstnerisk dannelse.
  • Evne til at arbejde proaktivt med en bred vifte af opgaver og interessenter.
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for f.eks. pædagogik, ledelse eller et kunstnerisk fagområde.
  • Du skal have kendskab til og interesse for den klassiske musik, men behøver ikke være udøvende musiker.

Vi tilbyder

• Et givende job på Danmarks eneste efterskole for klassisk musik.
  • En velfungerende skole med en dedikeret personalegruppe.
  • Vi er en lille skole med plads til max 72 elever, hvor personale og elever har et nært forhold til hinanden.
  • Der stilles en forstanderbolig til rådighed, beliggende tæt på efterskolen i et naturskønt område tæt på Storåen i Holstebro.
  • Nyrenoverede kontorfaciliteter samt en flot ny koncertsal.

Vilkår og ansættelsesproces
Ansøgning og CV sendes i et samlet dokument til sekretaer@orkesterefterskolen.dk

Ansøgningsfrist: Søndag den 2. juni kl. 24.00
Første samtalerunde torsdag den 6. juni
Evt. anden samtale mandag den 10. juni

Ansættelse sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet, LC og CO10, samt organisationsaftalen for ledere ved Frie Grundskoler mv.

Kontakt
For flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Klaus Wilbrandt Kjær på 4240 0416 eller viceforstander Marie-Louise Høeg på 2740 4488 evt. med henblik på et besøg.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning

Værd at vide om OrkesterEfterskolen

• Antal elever: 50-55
  • Skolens ansatte består af administration, lærere, pedel og køkkenpersonale
  • OrkesterEfterskolen startede op i 2004 og er nu i gang med sin 20. årgang.
  • Alle elever modtager 15 timers musikundervisning om ugen
  • Efterskolen har altid en håndfuld internationale elever, primært fra Tyskland, men har igennem årene haft elever fra hele verden, blandt andet Australien, Mexico, Brasilien, Færøerne, Schweiz, Østrig og Irland