Af Louise Grønkjær

Antallet af efterskoler, der udbyder e-sport som fag, er stigende, og snart får efterskolerne også deres egen esportsliga.

Som et led i Efterskoleforeningens arbejde med esport, ser foreningen i samarbejde med DGI på at udvikle en efteruddannelse i undervisning i e-sport, som er målrettet efterskolelærere.

Men hvis du gerne vil igang nu, tilbyder DGI allerede en række kurser, som efterskolelærere også sagtens kan benytte sig af - få overblik over dem i den røde boks herunder.

Disse 3 efteruddannelser tilbyder DGI i dag

1. Grunduddannelsen: Lavet i samarbejde med Esport Danmark, Ungdomsringen og Dansk Firmaidrætsforbund.

2. CS:GO B Træneruddannelsen: En overbygningsuddannelse, som giver en væsentlig mere dybdegående indsigt i CS:GO trænerfaget.
3. Esport hjælpetræneruddannelsen: DGI's uddannelse til 13-17 årige. Her lægges der særlig vægt på at skabe god energi og god stil i esportslokalet.