Efterskolesangbogen

20. december 2022

KFUM og KFUK overdrager Efterskolesangbogen til Efterskoleforeningen

Fra 1. januar 2023 overtager Efterskoleforeningen Efterskolesangbogen, som KFUM og KFUK tog initiativet til og har udgivet siden 2016.

Ny bestyrelse. Foto: Lars Krabbe

20. december 2022

Lær Efterskolernes bestyrelse at kende

Hvem sidder i Efterskolernes bestyrelse, hvad brænder de for, og hvordan sætter de hver især et aftryk på arbejdet i bestyrelsen? Læs et interview med hvert bestyrelsesmedlem her.

Torben Vind Rasmussen, formand for Efterskolerne. Foto: Trine Bukh

15. december 2022

Velkommen til en ny regering!

Efterskolerne er en del af løsningen på unges trivsel, skriver Torben Vind Rasmussen i formandsbrevet. Han forventer, at Efterskolerne bliver inddraget i kommende reformer på uddannelsesområdet og i kommissionen for det gode børne- og ungdomsliv.

Torben-Vind-Rasmussen-formand-for-efterskolerne

15. december 2022

"Jeg er meget mere interesseret i at sætte ting i gang end i magten"

Torben Vind Rasmussen er rundet af foreningslivet og drevet af at udvikle og sætte aftryk. Det vigtigste aftryk, han vil sætte i bestyrelsen, er at skabe den sammenhængskraft, som gør efterskolerne til en folkelig bevægelse med gensidig respekt og plads til uenigheder.