Af Louise Grønkjær

Efterskolernes formand, Torben Vind Rasmussen, skal fremover også bestride posten som formand for Foreningen Center for Ungdomsforskning. Torben Vind Rasmussen blev valgt som formand på CeFU's generalforsamling 28. maj.

"Det er et stort privilegium at kunne være med til at retningssætte fremtidens ungdomsforskning"

- Torben Vind Rasmussen, formand for Efterskolerne og nyvalgt formand for CeFU

”Det er et stort privilegium som nyvalgt formand for foreningen CeFU at kunne være med til at retningssætte fremtidens ungdomsforskning,” siger Torben Vind Rasmussen.

Center for Ungdomsforskning forsker i unge, ungdom og ungdomsliv. Bestyrelsen fungerer som sparringspartnere, når centret skal prioritere sine forskningsindsatser og aktiviteter. Noemi Katznelson, professor og leder af Center for Ungdomsforskning, ser frem til samarbejdet.

"Det er en livsnerve i Center for Ungdomsforskning at have et stærkt og godt samarbejde med Foreningen Center for Ungdomsforskning – og her spiller formanden en helt afgørende rolle. Vi er meget glade for vores nye bestyrelse og formandskab og glæder os enormt til samarbejdet med Torben Vind Rasmussen," siger hun.