Af Louise Grønkjær

Hvor stor må en familiegruppe være? Kan undervisning organiseres på tværs af familiegrupperne? Og hvilke retningslinjer er der for forældrenes aflevering af eleverne?

Det er nogle af de mange spørgsmål, som efterskolerne nu får svar på. Undervisningsministeriet har nemlig offentliggjort de retningenslinjer, som efterskolerne og frie fagskoler skal følge i forbindelse med genåbningen.

Download retningslinjerne her.

Læs mere om genåbningen på efterskolerne.dk/genaabning.

Det kan være  svært at nå skolestart fra den 18. maj, og derfor er meldingen, at genåbning sker fra den 18. maj, når efterskolen ud fra sundhedsmyndighedernes anbefalinger vurderer, at ophold for eleverne i det enkelte tilbud er sundhedsmæssigt forsvarligt. Der vil derfor være efterskoler, der ikke åbner den 18. maj.