Af Louise Wethke Buch

Grith Gräns går i 10. klasse på Bindernæs Efterskole og har valgt dyrepasserlinjen, fordi hun drømmer om at blive dyrepasser i en zoologisk have.

Landets efterskoler tilbyder en lang række praktiske fag, hvor elever som Grith Gräns får mulighed for at dykke ned i det, de brænder for, og blive bedre rustet til en ungdomsuddannelse. Grith Gräns er ikke i tvivl om, at det rigtige valg for hende er en erhvervsuddannelse, hvor hun kan arbejde med sin passion.

”Jeg valgte at tage på efterskole, fordi det giver mig en chance for at lære det praktiske, før jeg begynder på en uddannelse. Det er en mulighed for at vise, at man har arbejdet med dyr, og man ved, hvad man gør.”

Grith Gräns ser det som en fordel at få lov til at lære i marken frem for i et klasselokale. Det giver Bindernæs Efterskole hende mulighed for.

”Når du går udenfor og arbejder praktisk, lærer du det meget bedre, end hvis du sidder inde i et lokale. Du lærer det med en masse andre mennesker, og det er det, der gør det sjovt og spændende. Også fordi du kan dele din viden med de andre,” siger hun.

Hvad drømmer du om? Landets efterskoler har et stort udvalg af fag, hvor du kan fordybe dig i dine interesser og lære i køkkenet, på scenen eller i værkstedet.

Søg efter fag, interesser og efterskoler her

Indhold kan ikke vises...