Fredag i sidste uge var alle forstandere indbudt til Zoom-møde, hvor foreningens formand, Torben Vind Rasmussen, orienterede om ændringen af Efterskolernes Aften som følge af coronasituationen.
Fra foreningens side annoncerer vi ændringen på efterskolerne.dk, på sociale medier, i mediernes efterskoletillæg i starten af januar, ligesom vi tidligere på ugen har udsendt denne pressemeddelelse:

Efterskolernes Aften bliver i 2021 til Efterskolernes aftener og besøgsdage

Efterskolernes Aften 2021 skulle traditionen tro have fundet sted anden onsdag i januar med åbent hus fra kl. 18-21 på alle landets efterskoler.

På grund af coronasituationen ændrer vi planen, så der ikke samles for mange mennesker på én dag, og udvider mulighederne for, at familier kan besøge landets efterskoler på udvalgte dage i perioden fra 11. til 30. januar. Vi kalder det Efterskolernes aftener og besøgsdage.

”Efterskolernes aftener og besøgsdage skal ses som en respekt for coronasituationen og samtidig give familier og kommende elever mulighed for det fysiske møde, der er vigtig for at kunne træffe det rette valg om efterskole,” siger Torben Vind Rasmussen, formand for Efterskolerne.

Efterskolerne har ikke åbent hver dag i perioden. Hver efterskole vælger deres egne aftener og besøgsdage og melder dem ud på deres hjemmeside. Derfor er det vigtigt for besøgende at orientere sig på efterskolernes hjemmesider, inden man møder op. Der kan være krav om tilmelding og værnemidler. Besøgende opfordres til kun at besøge 1 efterskole pr. dag.

Ifølge retningslinjerne for landets efterskoler er arrangementer for kommende elever ikke omfattet af forsamlingsforbuddet på pt. 10 personer.

Søg efterskoler ud fra bl.a. interesser og beliggenhed på efterskolerne.dk

For yderligere oplysninger:
Kommunikationschef Søs Lykke Sloth, tlf. 2266 9872