Af Louise Wethke Buch

Efterskolerne inviterer lærere og ledere med i et nyt bæredygtighedsnetværk på tværs af alle landets efterskoler. Netværket er både for skoler, der har været i gang med den grønne omstilling længe, og dem, der lige er begyndt. Netværket mødes til tre digitale arrangementer en gang om måneden fra december og mødes til et fjerde og fysisk møde på Efterskolernes årsmøde i marts.

De tre første gange, netværket mødes, er det med følgende temaer:

• 9. december kl. 14-15.30: Efterskolerne som bæredygtigt læringsrum
  • 13. januar kl. 14-15.30: Bæredygtighed i undervisningen
  • 2. februar kl. 14-15.30: Engagér dine elever

I netværket kan du tilegne dig ny viden om efterskolen som bæredygtigt læringsrum og nye værktøjer til undervisning og hverdag.

Til netværksmøderne vil flere skoler præsentere cases, og der vil være rum til erfaringsudveksling og sparring. Hvis du har en god case, idé eller erfaring, du gerne vil dele på netværksmøderne, kan du kontakte bæredygtighedskonsulent hos Efterskolerne, Charlotte Hedevang Nielsen på chn@efterskolerne.dk eller 54 55 43 90.

Tilmeld dig, og invitér dine kolleger med netværket

• Hent og print invitationen her
  • Tilmeld dig kurserne her

Hør mere om netværket i videoen herunder: