Eva Skov

• Teamleder i Flakkebjerg Efterskoles køkken, hvor hun har arbejdet i 12 år.
  • Har været med til at omlægge tre køkkener til økologisk drift. Flakkebjerg Efterskole har det økologiske spisemærke i sølv.
  • Uddannet økologisk frilandsgartner. Har efteruddannet sig som food coordinator på Hotel- og Restaurantskolen.
  • Er optaget af økologi og bæredygtighed, herunder hvordan man anvender overskud og affald til noget godt/fornuftigt/velsmagende. Brænder derudover for at skabe gode arbejdsgange i køkkenet.

Frederik Kløve Thostrup

• 28 år og ansat som køkkenchef på Thorsgaard Efterskole i Hobro.
  • Uddannet kok fra Rold Storkro. Har blandt andet arbejdet på Ruths Hotel, Skagen fiskerestaurant, Restaurant Fyrkat i Hobro, Gråanden i Frederikshavn og Hotel Amerika i Hobro.
  • Har en stor passion for  bæredygtighed. Går meget op i at bruge råvarer, der er i sæson, og som er lokale. Har således flere lokale aftaler på bla. kartofler, æg, en mindre sending af mælk, lam, gris og oksekød, som alt sammen produceres max 20 kilometer fra skolen.
  • Er biavler i fællesskab med en anden ansat på skolen.
  • Går op i at minimere madspil og laver stort set alt fra bunden.
  • Er også uddannet pædagog og går meget op i at skabe gode relationer til eleverne.