Efterskolernes klimaværktøj består af:

Plakaten ’Den bæredygtige efterskole

Alle efterskoler har modtaget plakaten ’Den bæredygtige efterskole’, som illustrerer efterskolen som et bæredygtigt minisamfund. Plakaten kan i sig selv være et godt afsæt til at tale med kollegaer eller elever om, hvad I allerede gør af bæredygtige tiltag, og hvor I kan skabe flere bæredygtige forandringer. Efterskolernes klimaværktøj tager afsæt i seks af plakatens fjorten temaer.

For hver af de seks temaer, er Klimaværktøjet delt op i fire elementer: temaark, forkusområder, arbejdsark og en opsamlende handleplan. Hent materialer for hvert tema herunder:

En guide til facilitering
Værktøjet er i al sin enkelhed hjælp til selvhjælp, uanset om det er første skridt i en mere bæredygtig retning, eller om I allerede er godt i gang. Værktøjet kan tilpasses og justeres efter jeres skoles behov, hvilken kontekst I ønsker at bruge det i, hvor lang tid I har, hvor store tiltag I vil igangsætte, samt hvilket tema I ønsker at arbejde med. Guiden her er til jer, som skal facilitere processen for jeres kollegaer.

Læs og download