23. april 2020

Standpunktskarakterer erstatter eksamen – også for elever på prøvefri skoler

Bekendtgørelse om karakterer og optagelsesprøver er snart klar. Standpunktskarakterer erstatter eksamen. Prøvefri skoler skal senest mandag kl. 12 give besked til STUK, hvis de vil give standpunktskarakterer.

23. april 2020

Ny mulighed: Skolerne kan holde delvis elektronisk generalforsamling

Skolerne har mulighed for at afholde en delvis elektronisk generalforsamling. Det er er Efterskoleforeningen kommet frem til i samarbejde med Jens Brusgaard fra Trolle Advokatfirma.

23. april 2020

Den konkrete udmøntning af hjælpepakken er nu offentliggjort

Børne- og Undervisningsministeriet har nu offentligt den konkrete udmøntning af hjælpepakken til efterskolerne. Det fremgår bl.a., at forældrekompensationen er forlænget til 10. maj.

23. april 2020

Cirkulærer om regulering af husleje og varmebidrag er kommet

I år har det trukket ud med udmeldinger om regulering af bolig og varmebidragene, men nu er de endelig kommet.

23. april 2020

Hvordan hjælper vi sårbare elever under skolelukningerne?

Efterskoleforeningen inviterer til inspirations- og sparringsmøde på tirsdag. Mødet handler om, hvordan efterskolerne hjælper de sårbare elever, mens skolerne er lukkede.

Invitation til digitalt forstandermøde

Forstandermødet afholdes fredag den 1. maj. Dagsorden følger i næste uge.

23. april 2020

Husk at svare på undersøgelse om inklusion og specialundervisning

Der er mange skoler, der endnu ikke har besvaret spørgeskemaundersøgelsen om inklusions- og specialundervisningstilskud. Vi vil rigtig gerne have, at så mange skoler som muligt deltager

23. april 2020

En hilsen fra formanden til internationale forældre

Efterskolernes formand, Torben Vind Rasmussen, har skrevet et brev til de mange internationale forældre, der har børn på efterskolerne.

15. april 2020

Fristen for at søge midler til pædagogisk udvikling nærmer sig

Ansøgningsfristen for at søge om tilskud til forsøgs- og udviklingsprojekter samt orlov med fri vikar for skoleåret 2020/21 er rykket til 1. maj.

15. april 2020

En hilsen fra formanden til efterskoleforældrene

Vi ved, at skolerne får mange henvendelser fra forældre, der gerne vil have deres børn tilbage på efterskolerne. I kan evt. dele denne hilsen fra Torben Vind Rasmussen med dem.

15. april 2020

Efterskoleforeningen inviterer til digitalt forstandermøde

På forstandermødet giver Efterskoleforeningen en status på det politiske arbejde og informerer om den fremadrettede strategi. Samtidig ønsker vi at høre forstandernes erfaringer og input.

15. april 2020

Ny bekendtgørelse om deadline for afsluttende karakterer på vej

Børne- og Undervisningsministeriet arbejder på højtryk for at få bekendtgørelse om afsluttende karakterer og regler for optagelsesprøver klar.