Der færdes mange unge mennesker på efterskolerne rundt omkring i landet. Dertil kommer, at mange efterskoler er placeret på landet og dermed et stykke fra nærmeste lægehjælp. Derfor kan det være af afgørende betydning at have en hjertestarter på skolen, hvis ulykken skulle være ude. Hjerteforeningens Landsuddeling giver nu skolerne mulighed for at gå sig til en gratis hjertestarter.

Sådan deltager I
Hvis en efterskole starter en hjertestarter-gruppe på landsuddeling.dk og sikrer, at deres gruppe går minimum 15 ruter á to-tre timers varighed søndag den 30. august 2020, giver Hjerteforeningen til gengæld:

• En kvalitetshjertestarter
  • Et udendørs klimaskab til hjertestarteren
  • Montering af autoriseret elektriker
  • Et års ServicePlus-aftale (Aftalen inkluderer fuld service og sikrer, at jeres hjertestarter altid er funktionsdygtig)
  • Et gratis 30 minutters introkursus i genoplivning
De 15 ruter kan blive gået af alle, som vil bakke op om, at der er bliver opsat en hjertestarter ved efterskolen, f.eks. skolens ansatte, (tidligere) elever/forældre og beboere i området.
I kan læse mere om muligheden for at gå jer til hjertestartere på landsuddeling.dk.