19. august 2020

Vi søger en køkkenansat til efterskolernes Køkkenudvalg!

Er du ansat i køkkenet på en efterskole? Har du interesse for bæredygtighed og kompetenceudvikling af køkkenansatte? Og kan du afsætte tid til to-tre møder og eventuelt kursusledelse på et-to kurser om året?

18. august 2020

Efterskolernes Dag: Foreningen anbefaler krav om tilmelding

Hvordan holdes Efterskolernes Dag, så risikoen for corona-smitte minimeres? Vi kommer her med en række anbefalinger for afholdelse af dagen.

Husk at varsle efterårsferie inden 31. august

Hvis skolen ikke ønsker, at lærerne holder ferie i efterårsferien (uge 42), skal det varsles inden udgangen af august. Skolen skal også tage stilling til, hvornår øvrige medarbejdere skal holde ferie.

17. august 2020

Indefrysning af feriepenge: Disse datoer skal du kende

Den nye ferielov træder snart i kraft – læs mere om frister, skolerne skal være opmærksomme på.

17. august 2020

Hvordan begrænser skolerne risikoen for smitte ved arrangementer?

De fleste arrangementer kan afvikles med fokus på afstand, hygiejne m.v. men der er også arrangementer, der bør aflyses.

17. august 2020

Efterskoler kan få en gratis hjertestarter

De danske efterskoler kan via Hjerteforeningens Landsuddeling gå sig til en gratis hjertestarter.

17. august 2020

Husk at opdatere medlemsoplysninger på ansatte og bestyrelsesmedlemmer

I slutningen af ugen indkaldes der til foreningens generalforsamling – derfor skal medlemsoplysningerne være opdateret.

17. august 2020

Søg refusion for transportudgifter til brobygning

Fredag den 21. august er der frist for at søge refusion for transportudgifter til brobygning i skoleåret 2019/20.