Vi har en ledig plads i ”Køkkenudvalget”, der planlægger, udvikler og af-holder kurser og temadage for efterskolernes køkkenansatte. Køkkenud-valget består for tiden af består for tiden af Mads Dreyer fra Oure Efter-skole, Mette Tinggaard fra Østerskov Efterskole og Hanne Lautrup fra Ef-terskoleforeningen.

Udvalget mødes to-tre gange om året og drøfter egne ideer og behandler indkomne forslag og ideer til nye kurser. Udvalget mødes oftest mellem kl. 11-15, og gerne på en efterskole.
Udvalgsmedlemmerne deltager derudover som regel i foreningens egne kurser som kursusledere.

Arbejdet som udvalgsmedlem er ulønnet, men man får refunderet sine transportudgifter til og fra møderne og kurserne. Derudover har den efter-skole, man er ansat på, mulighed for at få betalt en vikar i forbindelse med møder og kurser.

Udvalget er optaget af at tænke bæredygtighedsperspektiver ind i alt sit arbejde. De senere år er der afholdt forskellige inspirationskurser om madspild og arbejdsmiljø, brødbagning, elever med særlige pædagogi-ske behov og effektive arbejdsgange i køkkenet. Udvalget arbejder på at lave et tilbagevendende centralt kursus for køkkenansatte og forstandere, én gang om året, i december; ”Det synlige køkken”. Dette kursus beskæf-tiger sig over to dage med forandringsprocesser, bæredygtighed, køk-kenøkonomi og kommunikation.

Har du lyst til at være med til at gøre en forskel for de ansatte i efterskole-køkkenerne, eller ønsker du yderligere information. Så ring eller skriv til Hanne Lautrup, tlf. 33 17 95 82 eller hl@efterskolerne.dk

ANSØGNINGSFRIST d. 10. september
Skriv en kort ansøgning om hvem du er, hvad din erhvervsfaglige bag-grund er, hvor du er ansat og hvad du brænder for.