Efterskoler kan via EU’s skoleordning for frugt, grønt og mælk opnå tilskud til udvalgte frugter, grøntsager og mælkeprodukter. Ordningen er kendt for at være lettere bureaukratisk, men orker man bøvlet, er der penge at hente. Og i år er ansøgningsproceduren ændret så alle, der søger inden for tidsfristen, og hvis ansøgning er støtteberettiget, opnår tilskud. Der åbnes for at søge om tilskud den 30. marts. Der skal være søgt til frugt senest 15. maj og til mælk senest 15. april.

Du kan læse meget mere om ordningen her, hvor der er vejledning, ansøgningsskemaer mv.

Af erfaring ved vi, at der er frugt- og grøntleverandører, der tilbyder skolerne at stå for administrationen omkring ansøgning, så kontakt evt. din lokale leverandør og hør om mulighederne for det.