I forbindelse med skolelukningerne pga. coronavirus har efterskolerne brug for vejledning og inspiration. Her har vi samlet de vigtigste fora for skolerne her og nu:

Efterskoler.dk/corona
Har du brug for at holde dig opdateret på de nyeste regler omkring ansættelsesret, nødundervisning, prøver og eksamener, skolepenge og lignende, så skal du kigge her. Rådgivningsteamet opdaterer, når der kommer ændringer, så kig ind løbende. Når der er større ændringer, vil det fremgå øverst på siden.

Facebook: Didaktik og teknik til fjernundervisning
Har du brug for ideer og sparring til fjernundervisning – eller har du selv noget at dele – kan du melde dig ind i Efterskoleforeningens Facebookgruppe ”Didaktik og teknik til fjernundervisning”. Her er der allerede 600 efterskolelærere, der deler ideer til spændende digital undervisning, og der er plads til mange flere. Gruppen er lukket, så det er kun medlemmer, der kan læse med.

Facebook: Digitale Efterskolefællesskaber
Har du brug for ideer og sparring til, hvordan efterskolerne fastholder det sociale fællesskab, mens eleverne er hjemme, kan du melde dig ind i Efterskoleforeningens Facebookgruppe ”Digitale Efterskolefællesskaber”, hvor 500 lærere lige nu deler ideer til gode fællesskabsaktiviteter. Også denne gruppe er lukket, så det er kun medlemmer, der kan læse med.

Husk at dele gode historier på Instagram under #vierstadigpåefterskole.

Gratis webinarer for elever og lærere
Efterskoleforeningen udbyder løbende en række webinarer til elever, lærere og andre interesserede.

Læs mere her, hvor du også kan læse mere om tilmelding.

Nyhedsbreve
Vores nyhedsbreve Administrativt Nyt, Efterskolelandskabet og Vejledningsnyt udkommer løbende og oftere end normalt.