Efterskoleforeningen opfordrer til, at man stiller krav om tilmelding til Efterskolernes Dag. Det gælder særligt, hvis man traditionelt set har mange besøgende, der kommer ”oveni hinanden”. Der er flere digitale løsninger, der kan benyttes i den forbindelse.

De skoler, der anvender KomIT’s Webtilmeld, kan bruge denne mulighed. Der skal dog oprettes et kursus i kartoteket, før det er muligt at importere tilmeldingerne.

En anden, og nok bedre, mulighed er at benytte en billet- eller tilmeldingsportal, som f.eks. Place2book. I sådanne portaler kan man oprette arrangementer med tidsintervaller og sætte begrænsninger på antallet af tilmeldte mv. Det er ret nemt at udvide eller åbne tilmeldingen igen og lave ændringer. Man kan også sende mails direkte til alle tilmeldte.

Links til billet- og tilmeldingsportaler er enkle at kopiere og lægge på hjemmeside, Facebook m.m.

Billetportalerne kan også anvendes til tilmeldinger til fremtidige arrangementer, som f.eks. camps, koncerter, arrangementer for tidligere elever og forældrearrangementer.

Læs mere om anbefalinger til Efterskolernes Dag her.