Efterskolerne har fået et nyt, gratis undervisningsmateriale '6dialoger', der skal gøre den svære samtale om sex og grænser lettere. Materialet er udarbejdet af Efterskoleforeningen i samarbejde med Sex og Samfund.

Formålet med '6dialoger' har været at udvikle et tilbud til efterskolerne, hvor både elever og lærere føler sig klædt på til at samtale om grænser og krænkende adfærd. Og i et format, der tager hånd om det proaktive arbejde med grænseoverskridende og krænkende adfærd blandt unge.

Midtsjællands Efterskole, Efterskolen Flyvesandet, Hou Maritime Efterskole og Sdr. Feldings Efterskole har været pilotskoler i projektet, og på den måde været med til at få materialet målrettet mod hverdagen på en efterskole.

Undervisningsmaterialet kan hentes her.

Deltag i kursus og bliv klædt endnu bedre på til at bruge undervisningsmaterialet
Materialet følges op af et kursus den 22. november kl. 9.30 til 15.30 på Brogården i Strib. På kurset får man indblik i projektets resultater og går hjem med viden om, hvordan skolen bedst muligt faciliterer de aktiviteter, der er udviklet i 6dialoger. Desuden øver man en samtalemodel, der kan anvendes til den svære samtale. Og så er der god tid til sparring og erfaringsudveksling med de øvrige kursister. Der er fortsat ledige pladser. Læs mere og tilmeld dig kurset her.

I nyhedsbrevet Efterskolelandskabet kan man læse mere om, hvordan Efterskolen Flyvesandet arbejder med materialet på deres skole. Læs artiklen her