1. december 2023 får vi en ny medarbejder i Efterskolernes rådgivningsteam. Foreningen har ansat Julie Bjarnum Bøttern i den stilling, der har været ledig, siden Jacob Plenaa stoppede ultimo april.

Julie er jurist, uddannet advokat og kommer senest fra en stilling i Vurderingsstyrelsen. Hun har forinden været ansat hos bl.a. Kammeradvokaten og har stor erfaring med rådgivning og forhandling fra sin tid som advokat ved Dansk Industri, hvor hun bl.a. har rådgivet DI’s medlemsvirksomheder i personalejuridiske spørgsmål.

Hos Efterskolerne er hendes primære opgave at understøtte skolerne på det ansættelsesretlige område via telefonisk og skriftlig rådgivning, undervisning på foreningens kurser, udvikling af vejledninger og leksikonartikler m.v.