De statslige overenskomstparter har aftalt, at der skal afsættes ressourcer, som de frie skoler, herunder efterskoler, kan trække på, når der brug for hjælp til kompetence- og skoleudvikling.

Hjælp til skoleudvikling
Kompetencesekretariatets rådgivning tager altid udgangspunkt i den enkelte skoles behov og dækker en bred vifte af emner. Sekretariatet rådgiver f.eks. om hvordan man:
  • arbejder med skoleudvikling i samarbejdsudvalget
  • formulerer og systematiserer kompetenceudvikling ud fra skolens strategi
  • styrker medarbejderudviklingssamtaler (MUS)
  • styrker gruppeudviklingssamtaler (GRUS)
  • laver lynevaluering af pædagogiske projekter på lærermøder
Bliv ringet op af Kompetencesekretariatet
Indtast dine kontaktoplysninger, og bliv ringet op til en uforpligtende samtale om, hvordan din skole tager næste skridt inden for kompetence- og skoleudvikling.

Skoleudvikler.dk
På temasiden skoleudvikler.dk finder man en række værktøjer, der kan hentes og bruges til kompetence- og skoleudvikling. Flere af værktøjerne er det seneste år afprøvet og udviklet på en række efterskoler (Hald Ege Fri- og Efterskole, Vedersø og Solbakken) og frie grundskoler. Skolerne har hjulpet med at styrke rammer for samarbejde i skoleteams, øge sammenhængskraften, dele erfaringer fra indsatser og meget mere.

Besøg siden for at få inspiration, værktøjer og viden til skoleudvikling på din skole.
Værktøjerne på siden er særligt målrettet frie skoler. Ud over disse har Kompetencesekretariatet også en række generelle værktøjer, der er målrettet kompetenceudvikling på statslige arbejdspladser.