Onsdag d. 27. september indledes den rundtur, som Efterskoleforeningens bestyrelse hen over de næste par måneder tager på, hvor målet er at komme i tæt dialog med medlemmerne om skoleformens udvikling. I år vil bestyrelsen fremlægge og diskutere to forslag, der kan blive meget vigtige for efterskolernes fremtid. Det handler dels om et større udviklingsprojekt om 10. klasse, dels om et forslag til en ny national stipendieordning med 1200 stipendier til lavindkomstfamilier.

Møderne henvender sig primært til ledere og bestyrelsesmedlemmer på efterskolerne, og der er sendt invitation ud i sidste uge. I invitationen er der link til to notater, der uddyber tankerne bag de to forslag.

Læs mere i invitationen og se, hvornår der er møde i din region. De enkelte regioner sender desuden mere uddybende information ud om tilmelding, spisning m.v.