Netværksmødet vil tage udgangspunkt i de programmer, som er målrettet grundskolen og ungdomsuddannelserne. Du får information og inspiration fra erfarne konsulenter og projekter, som viser, hvordan man kan få et europæisk kompetenceløft med støtte fra bl.a. EU og Nordisk Ministerråd. Der vil også være mulighed for at høre om praksis fra nogen af de lærere/ledere, som allerede arbejder med internationalisering.

Dato: torsdag den 3.9.2020 kl. 12.00 til 16.30.
Sted: Brorsonskolen, Ndr Boulevard 81, 6800 Varde (festsalen)
Målgruppe: skoleledere, internationale koordinatorer, lærere, konsulenter og andre med interesse for udsyn, internationalisering og samarbejde på tværs af Europa.
De særlige forhold, som hele verden har været berørt af siden marts 2020, viser vigtigheden af internationalt samarbejde, kommunikation på flere sprog og at tænke kreativt for hurtigt at kunne omstille sig til nye situationer og forhold. Det skal vi bidrage til, at fremtidens børn og unge også kan.
Program:
• Få hjælp til projektudvikling og ansøgning, v/ Jens Bøgetoft, South Denmark European Office
• eTwinning – Europas største pædagogiske community. Hvordan bidrager eTwinning til styrket internationalisering, udsyn og udvikling? v/Claus Berg, Styrelsen for IT og Læring
• Et nyt Erasmus+ program 2021-2027 – perspektiver for skoler og kommuner i forhold til europæisk efteruddannelse, uddannelsesophold, elevmobilitet og partnerskaber” v/Niels Martiny, Styrelsen for Forskning og Uddannelse
• Oplev verden gennem sprog! - mottoet for den Europæiske Sprogdag 2020. v/Ana Kanareva-Dimitrovska, ECML / Det Nationale Center for Fremmedsprog (Vest)
• Videndeling; deltagere fortæller om aktuelle Erasmus+, eTwinning og NordPlus projekter
• Evt.
Varde Kommune byder på en sandwich, vand, kaffe/te og kage. Af hensyn til forplejning, opdækning m.v. bedes du tilmelde dig via http://kortlink.dk/27a6m senest den 26.8.2020.
Der tages forbehold for de gældende Covid-19-regler.
Kontakt: Lisbeth Kodal, lkod@varde.dk