16. november 2020

Webinar: Hør om dine muligheder for at søge tilskud til klasseudvekslinger i Norden og Baltikum i 2021

Webinaret er henvendt til alle skoler, der er interesserede i at ansøge om Nordplus-tilskud i 2021.

16. november 2020

Få verden ind med en global workshop udført på skolen

Crossing Borders faciliterer workshops og temadage for efterskoler. Reduceret pris da Efterskoleforeningen er medlem.

15. november 2020

Mulighed for at udbyde en international eksamen

Internationalt eksamensbevis kan være med til at øge elevernes muligheder for at uddannelse sig udlandet. Det er muligt for langt de fleste skoler at blive godkendt som Cambridge International School.

04. november 2020

Ønsk webinarer målrettet din undervisning efter nytår

Som underviser kan du frem til jul ønske emne samt tidspunkt for webinarer om globalt udsyn udført januar til juni 2021.

03. november 2020

kultKIT2: Dansk-tyske møder og samarbejde

Efterskoler fra Region Sjælland og Syddanmark søges til projekter med fokus på det dansk-tyske samarbejde. Skolerne kan søge finansiel støtte til finansiering af møder og projekter.

Efterskolernes internationale konference 14. januar 2021

Efterskolernes konference om interkulturel forståelse og demokratisk dannelse nedjusteres pga. af corona til én dag. Samtidig flyttes konferencen til Vingsted.

Nordisk skolechat om klima

Norden i skolen gennemfører den 11. november en skolechat for udskolingen om klima med skoleklasser fra hele Norden. Sproget er skandinavisk.

Tilmeld dig FB gruppen Efterskole didaktik og fællesskaber

Formålet med denne gruppe er at inspirere og videndele omkring efterskoledidaktik og fællesskaber i såvel digitale som i fysiske fora. Løbende reklame for internationale aktiviteter.

02. november 2020

Gratis online EU kursus for undervisere

Formålet med kurset er at opdatere deltagerne i forhold til EU samt at kvalificere undervisningen.

01. november 2020

PD modul: De frie skoler i en global verden

Bliv opgraderet i forhold til dit og skolens arbejde med at skabe rum for elevernes globale dannelse.

01. november 2020

Online konference: Erasmus+ 2021-2027

Bliv inspireret til udvikling af det internationale uddannelsessamarbejde, når Styrelsen for Forskning og Uddannelse afholder en online konference om det nye internationale uddannelsesprogram ’Erasmus+ 2021-2027’.