• Antal

    150 elever

  • Skoletype

  • Årgang

    9, 10

  • Landsdel

    Jylland

  • Tilføj til Mine skoler
Tilføj til Mine skoler

Om skolen

Vi er fællesskabere. På Bramming vil du opleve at være en del af et forpligtende fællesskab. Du kan også sige, vi er fællesskabere. Det kommer af de tanker og idéer, vi har med fra Grundtvig og Kold. Vi er ikke i tvivl om, at det at være fælles om tingene skaber åbenhed, tryghed, rummelighed, plads til at finde sig selv og plads til at tage ansvar.

BRAMMING. NOGET SÆRLIGT SIDEN 1897.

Bramming bygger på Grundtvigs og Kolds livssyn, og vi er med vores mere end 120 år en af Danmarks ældste og mest traditionsrige efterskoler. Det forpligter, synes vi, og vi er kendt for at være en både aktiv og ambitiøs efterskole.

Til hverdag betyder det, at vi er nogle, der stiller spørgsmål. Vi stiller krav og tillader os at have høje forventninger til dig og dine forældre. På samme måde har vi høje forventninger til os selv, til undervisningen og til de rammer og faciliteter, vi tilbyder dig. 

Vi er overbevist om, at vi derigennem bidrager til den bedst mulige udvikling for dig – fagligt, socialt og sportsligt. Ligesom vi er med til at sikre, at du får et helt særligt år sammen med 134 andre nysgerrige, usikre, talentfulde og spændte unge mennesker. 

Du kan tage 9. klasse og 10. klasse på Bramming. På 9. årgang aflægger du samme prøver som i Folkeskolen. På 10. årgang aflægger du ikke prøver og arbejder i stedet med kursusuger, projektarbejde og afslutter skoleåret med en individuel opgave.

Vi er fællesskabere.

På Bramming vil du opleve at være en del af et forpligtende fællesskab. Du kan også sige, vi er fællesskabere. Det kommer af de tanker og idéer, vi har med fra Grundtvig og Kold. Vi er ikke i tvivl om, at det at være fælles om tingene skaber åbenhed, tryghed, rummelighed, plads til at finde sig selv og plads til at tage ansvar for andre.

Vi hører tit, at det er noget, man mærker, når man kommer på skolen. Helt bogstaveligt: At der er en fælles ånd hér, et fællesskab, som du ikke oplever mange andre steder. 

Fællesskabet og det daglige samspil er naturligvis også en uomgængelig del af undervisningen, pædagogikken og al den idræt, vi dyrker – uanset om du går til spring, rytme, fodbold, håndbold, Esport eller er til fællesopvisninger, stævner og konkurrencer. 

Skal vi sige én ting, er det nok det, de fleste tager med sig: At vi gør hinanden gode her. Men det er også det, som gør det til noget særligt at gå på Bramming. Siden 1897. 

ALTID DET SAMME. ALDRIG DET SAMME.

Hvordan er efterskolelivet, tænker du sikkert? Vi kan sige, det nok er ret anderledes fra, hvad du har prøvet før. Det, at du bor på skolen – og at du er så tæt på alle hele tiden – gør bare noget. 

Der er en fantastisk energi i at være så mange sammen. Er der lige nogen, der har lyst til at løbe over i springhallen? Er musiklokalet ledigt? Skal vi ikke bare lige hygge her? Du vil opleve, at der er en åbenhed og en frihed til at gøre ting på en anden måde. Det er dog også klart, at vi har forskellige behov og grænser, og det, at du er så meget ”på”, kan indimellem være en stor mundfuld.  

Sådan vil det også være på Bramming. Vi gør dog alt for at have blik for alle – og for alles forskelligheder – og på at sikre, at undervisning, sport og det sociale liv går op på en fornuftig måde. Til det hører en række rammer og en fast rytme på skolen.

Det er langt hen ad vejen det samme, vi gør hver dag. Og alligevel kan vi næsten garantere, at du sjældent vil opleve to dage, der er ens.

Læs mere

Indhold kan ikke vises...

Indholdet kræver accept af cookies for at kunne vises

Undervisningstilbud

Undervisningstilbud

Herunder kan skolerne vise et udpluk af de fag, som skolen tilbyder ud over de prøveforberedende fag (dansk, matematik, engelsk, m.fl.).
Fagene er sorteret i tre niveauer for at vise, hvor meget det enkelte fag i gennemsnit fylder på skemaet om ugen.

Kontakt skolen for nærmere oplysninger om skolens fag.

Mere end 3 timer om ugen
  • eSportlinje
  • Fodboldlinje
  • Gymnastik
  • Håndboldlinje
  • Rytmisk gymnastiklinje
  • Springgymnastiklinje
Omkring 3 timer om ugen
Mindre end 3 timer om ugen
  • Niveaudelt boglig undervisning
  • Biologi
  • Fysik
  • Geografi
  • Kemi
  • Håndarbejde
  • Historie
  • Samfundsfag
  • Hjemkundskab
  • Kristendomskundskab
  • Boldspil
  • Motocross
  • Mountainbike
  • Teamgym
  • Volleyball
  • Tysk
  • Alternativ 10. klasse
  • Badminton
  • Basketball
  • Billedkunst
  • Biologi
  • Bodyfit
  • Boldspil
  • Bordtennis
  • Computerspil
  • Crossfit
  • Dans
  • Dansk som andetsprog
  • Demokrati
  • DIY (Gør det selv)
  • Ekstra dansk
  • Ekstra matematik
  • Engelsk
  • Erhvervsrettet 10. klasse
  • eSport
  • eSportlinje
  • Etik
  • Film
  • Filmanalyse
  • Filmproduktion
  • Filosofi
  • Fitness
  • Floorball
  • Fodbold
  • Fodboldlinje
  • Foto
  • Fysik
  • Games
  • Gaming
  • Geografi
  • Gymnastik
  • Gymnastiklinje
  • Håndarbejde
  • Håndbold
  • Håndboldlinje
  • Håndværk
  • Historie
  • Hjemkundskab
  • Hockey
  • Høvdingebold
  • Idræt
  • iMovie
  • Innovation
  • Kemi
  • Konditionstræning
  • Kørekort til bil
  • Kreativ
  • Kristendomskundskab
  • Lektiehjælp
  • Løb
  • Medborgerskab
  • Mindfulness
  • Motion
  • Motionsløb
  • Motocross
  • Mountainbike
  • Niveaudelt boglig undervisning
  • Niveaudelt Engelsk
  • Niveaudelt matematik
  • Niveaudelt Tysk
  • Økonomi
  • Pigefodbold
  • Pigespring
  • Power tumbling
  • Projektundervisning
  • Psykologi
  • Religion
  • Rytmisk gymnastik
  • Rytmisk gymnastiklinje
  • Samfundsfag
  • Sammenspil - rytmisk
  • Ski
  • Sløjd
  • Sociale Medier
  • Sport
  • Springgymnastik
  • Springgymnastiklinje
  • Street basketball
  • Studieteknik
  • Svømning
  • Teamgym
  • Tekstil
  • Trampolin
  • Trial (motocross)
  • Triatlon
  • Tryk
  • Tysk
  • Video
  • Volley - beach
  • Volleyball
Kontakt
Bramming Gymnastik- & Idrætsefterskole

Gabelsvej 12

6740 Bramming

Lars Ravnholt

Bestyrelsesformand

Nikolaj Primdal

Forstander

Indhold kan ikke vises...

Indholdet kræver accept af cookies for at kunne vises

Indhold kan ikke vises...

Indholdet kræver accept af cookies for at kunne vises