Af Louise Grønkjær

I maj og juni skulle Fælles Forandring, efterskolernes verdensmålsfestival, være afholdt tre steder i landet. Men på grund af coronakrisen aflyses de tre fysiske festivaler, og kræfterne lægges i den digitale verden.

Efterskoleforeningen, Ungdomsbyen og Tuborgfondet har indgået et samarbejde, som betyder, at efterskoler kan få digitalt besøg af Ungdomsbyen. Ambitionen er at engagere eleverne i verdensmålene og vise dem, at de kan gøre en forskel – også under skolelukningerne. Det sker gennem ugentlige webinarer for alle interesserede samt gennem online workshops for de skoler, som henvender sig. Du kan læse mere om det næste webinar 28. april her, mens du kan læse mere om de digitale workshops herunder.

Praktisk info om workshops

• Alle interesserede efterskoler kan benytte sig af tilbuddet om en digital verdensmålsworkshop på omkring to timer.
  • Ungdomsbyen afholder workshoppen, som blandt andet består af en quiz, film og gruppearbejde.
  • Det er gratis for skolerne at deltage i workshoppen.
  • Der er kapacitet til at afvikle 10 workshops om ugen, indtil skolerne åbner igen.
  • Er du interesseret, eller ønsker du at booke en workshop, kan du kontakte Fælles Forandrings projektleder Charlotte Hedevang Nielsen på chn@efterskolerne.dk.