Af Anna Rossman Thejsen

11 efterskoler deltog, da der for første gang nogensinde blev afholdt efterskolemesterskaber i poetry slam. Det foregik 28. november på coronavenlig maner i DOKK1 i Aarhus.

Efterskoleeleverne bød fra scenen på masser af sprogleg, holdninger, poesi, kærlighed og provokationer.

De tre finalister var Ida Bjarkø fra Viby Efterskole, Clara Munk fra Skovbo Efterskole og David Philipson fra Ollerup Efterskole, hvoraf sidstnævnte løb af med sejren, da både dommerne og publikums stemmer var talt op.

Bag arrangementet står Kim Linnet, der har holdt orlov fra sit job som lærer på Ollerup Efterskole for at stable det første efterskolemesterskab i poetry slam på benene. Han har fået støtte til projektet fra Orlovspuljen, som Efterskoleforeningen administrerer på vegne af Undervisningsministeriet.

Læs mere om Efterskolernes Poetry Slam her.