Bertil

• 16 år
  • 10 klasse
  • Brejning Efterskole

"Hvis jeg var forstander, ville jeg gøre vores bæredygtige tiltag meget bedre. Når vi bruger bionedbrydeligt engangsbestik, ryger det bare i den almindelige skraldespand. Jeg ville sørge for, at vi kunne smide det til kompostering. Jeg ville også informere eleverne bedre om radiatorer. Vi har fået lidt at vide, men folk sover med åbent vindue og radiatoren på fem og har ikke fattet, at det er spild af energi. Jeg ville også se at få fikset nogle af de håndvaske, der er helt smadrede og de bygninger, der er slidte. Men ellers er jeg egentlig ret tilfreds med min skole."

magnus

Magnus Christensen

• 16 år
  • 10. klasse
  • Brejning Efterskole

"Hvis jeg var forstander, ville jeg sørge for, at der altid var varm mad både til frokost og aftensmad. Det ville være cool. Hvis jeg var forstander, ville jeg også oftere spise frokost sammen med eleverne. Jeg ville også sige til lærerne, at de skulle komme mere ud og lave aktiviteter sammen med eleverne, f.eks. spille rundbold sammen. Så lærerne ikke bare bliver sådan nogen, der går rundt og siger til eleverne, når der er noget, de ikke må. Og så ville jeg huske alle de ansatte på, at de også skal huske at sige til eleverne, når der er noget, de gør godt."

Semine

Semine Kherun Skotte

• 15 år
  • 10. klasse
  • Brejning Efterskole

"Hvis jeg var forstander, ville jeg inddrage mig selv mere i aktiviteter sammen med eleverne. Selvom vores forstander gør det ret godt, ville jeg personligt tale mere med eleverne. Hvis man kun taler med forstanderen, når man er kommet i fedtefadet, kan man få et lidt forkert billede af forstanderen. Jeg ville også prøve at gøre det lidt mere tydeligt for eleverne, hvornår de er i skole, og hvornår de har fri. Det bliver meget flydende, når du er på efterskole, og kan være svært at skille ad."

Denne artikel har oprindeligt været bragt i Magasinet Efterskolerne.