Syng spis snak

18. december 2019

Syng, spis og snak-skoler er udvalgt

I februar begynder Syng, spis og snak-arrangementerne på landets højskoler, efterskoler og friskoler.

13. december 2019

DGI Landsstævne får klima-topmøde for unge

Et nyt partnerskab, som Efterskoleforeningen er del af, sætter bæredygtighed på skemaet. Projektet munder ud i et klima-topmøde til DGI Landsstævne.

12. december 2019

Vær beredt på nye optagelseskrav

Efterskoleforeningen har afgivet høringssvar til den lovændring, der skal justere optagelseskravene til gymnasiet. Få overblik over, hvad lovændringen kan betyde for skoler og elever.

12. december 2019

Glædelig jul!

Efterskolernes formand Torben Vind Rasmussen takker i sin julehilsen for året, der er gået.

horne

11. december 2019

”Jeg græd, første gang jeg så en hjemløs”

Horne Efterskole i Nordjylland sender hvert år alle elever til København, hvor hjemløse viser de unge byen set med deres øjne.

10. december 2019

Fælles Forandring afholdes tre steder i landet i 2020

Både Askov Efterskole, Halvorsminde Efterskole og Flakkebjerg Efterskole har meldt sig til at være værter for efterskolernes verdensmålsfestival i foråret 2020.

09. december 2019

Portræt: Hjem til musikken

Poul Roed forfølger i sin nye stilling en drøm om at stå i spidsen for en skole, som vægter kreative og musikalske værdier.

04. december 2019

Efterskoleforeningen: Landsstævnet bør planlægges som en 43. uge

Efterskoleforeningen anbefaler, at skolerne planlægger deres deltagelse i landsstævnet som uge 43 – altså udenom de tilskudsgivende 42 uger.

04. december 2019

Hvis jeg var forstander for en dag, ville jeg …

"Selvom vores forstander gør det ret godt, ville jeg personligt tale mere med eleverne." Tre elever fortæller, hvad de ville gøre, hvis de var forstander for en dag.

Efterskoleliv22

02. december 2019

Efterskolernes formand: Uddan lærere til at være bedre klasseledere

Ifølge Torben Vind Rasmussen er det afgørende, at læreruddannelsen reelt bliver et fuldtidsstudie.

IsabellaNyhed

02. december 2019

3 nye efterskolelærere: Det manglede vi på læreruddannelsen

Vi har spurgt tre nyuddannede efterskolelærere, hvad de oplevede som styrker og svagheder ved læreruddannelsen.

26. november 2019

Minister: Det er en vigtig dannelsesopgave at lære om fødevarer

Fødevareministeren deltog i Store Syltedag på Gribskov Efterskole. Efterskolerne kan bidrage til elevernes madddannelse, mener han.