Foto: Trine Bukh
"Det er fedt med små 'indslag' i sangbogen"

Marie Steenberg
Går i 'Projekt 10' på Osted Efterskole

"Det bedste ved Efterskolesangbogen er variationen af sangene. Det er fedt, at man kender mange af sangene i forvejen, så man ikke skal bruge lang tid på at lære alle sange at kende. Det kan godt blive lidt kedeligt. Men jeg kan også godt lide, at der er et udvalg af de sange, man ikke kender så godt, så vi synger dem nogle flere gange og lærer dem at kende. Det er også fedt, at der er små 'indslag' i sangbogen. Ved 'Øde ø' med Rasmus Seebach står der f.eks. 'Hvad ville du tage med på en øde ø?' Så kan man snakke om det med dem, man sidder ved siden af.

Min yndlingssang er 'Danse i måneskin'. Den kender man jo fra Melodi Grand Prix, og det er ret fedt, at man skifter toneart i løbet af sangen.

Mit yndlingselement er, at der er skrevet små citater med en anden skrift rundt omkring – det gør den lidt anderledes."
Foto: Trine Bukh
"Det bliver mere spændende at synge"

Astrid Aabrink
Går i 9. klasse på Osted Efterskole

"Det bedste ved Efterskolesangbogen er, at der er nye sange med, som man kan synge med på. Når man synger sammen, giver det bare noget ekstra, at der også er nogle sange, man kender i forvejen. Det får mig altid til at smile, når hele skolen bare synger med på en sang, jeg godt selv kan lide. Det giver bare en følelse af fællesskab og gør det mere spændende at synge.

Min yndlingssang er 'Frit Land'. Den er virkelig fed. Jeg kan også godt lide numrene med Kim Larsen – f.eks. 'Papirsklip'.

Mit yndlingselement er, at der er gjort plads til, at man kan skrive i den. Det, synes jeg virkelig, er fedt."
Foto: Trine Bukh
"Det giver en fællesskabsstemning"

Otto Gammelby Hegelund
Går i 'Projekt 10' på Osted Efterskole

"Det bedste ved Efterskolesangbogen er blandingen mellem gamle og nye sange. Man kan mærke, at alle synger meget mere med på de lidt mere moderne sange, og det giver en fællesskabsstemning. Jeg kan også godt lide de gamle sange, og jeg synes, det er vigtigt at bevare dem. Men det er nemmere at lære de sange, man ikke kender så godt, når man også synger nogle, man kender ind imellem.

Min yndlingssang har jeg ikke fundet endnu, men vi har allerede sunget mange gode.

Mit yndlingselement er, at man kan gøre den personlig og gøre sangbogen til sin egen."

Fotos: Trine Bukh