10. februar 2021

Færre prøver skal gavne eleverne

Den nye aftale er godt nyt, skriver Torben Vind Rasmussen.

7 virtuelle aktiviteter, der samler hele skolen

Fællesskabet er både det vigtigste og det sværeste at holde ved lige, mens eleverne er sendt hjem. Syv efterskoler giver her deres bedste bud på onlineaktiviteter, der samler alle elever.

09. februar 2021

3 elever: Det bedste og det værste ved hjemmeskolen

Det kan føles hårdt og ensomt at gå i hjemmeskole. Men heldigvis er lærerne også gode til at give eleverne en følelse af, at de stadig går på efterskole, fortæller tre elever.

Fotoprojektet ’Isolation’ visualiserer elevers følelser

Kedsomhed. Frustration. Savn. Håb. En gruppe elever fra Kastanievej Efterskole har hver især fortolket begrebet isolation i ét fotografi, som viser deres følelser under hjemsendelsen.

03. februar 2021

Efterskolerne er klar til at genåbne med fuld fokus på test og hygiejne

For mange efterskoleelever er lige præcis dette skoleår et særligt år, de har ventet på længe, og som familier har sparet op til gennem længere tid. Det er et år, der ikke kommer tilbage. Eleverne er derfor ekstra hårdt ramt af coronanedlukningen.

08. februar 2021

Tømrerteamet hjælper med skruer, smil og svære snakke

Jesper Kudsk og Søren Jeppesen udgør et lille uformelt tømrerteam ud af Hald Ege Efterskoles fem pedeller. For dem er det at skabe gode relationer til eleverne en lige så vigtig opgave som det praktiske arbejde.

08. februar 2021

Elev om IBO-forløb: ”Det var ligesom at være med i ’Løvens Hule’”

IBO – Efterskolernes Verdensmålsbrobygning giver mulighed for både at lege iværksættere og entreprenører, mener efterskoleelev Morten Krøjgaard. Nu kan I tilmelde jeres skole IBO for næste skoleår.