Af Louise Grønkjær

Interessen har været stor for projektet Me&We, som sætter fokus på elevernes sociale trivsel.

Efterskoleforeningen, Just Human og Mary Fonden søgte 20-30 efterskoler, der ville deltage næste skoleår og modtog 55 ansøgninger. I alt er 31 skoler blev valgt ud, inklusive de tre pilotskoler, som har været med til at teste projektet.

For at opnå så stor diversitet som muligt har udvælgelsesparametrene beroet på geografisk placering, skoleform og skolestørrelse.

De første Me&We-workshops skal efter planen afholdes i maj. Datoerne fastholdes indtil videre, men projektleder på Me&We, Mie Juul Ingerslev, arbejder på en plan B, som kan tages i brug, hvis det på grund af corono-krisen viser sig ikke at være muligt at mødes i maj. De deltagende skoler vil i så fald få direkte besked.

Skoler, som ikke kom med i denne omgang, vil få mulighed for at deltage i skoleåret 2021/22, hvor det er ambitionen at åbne op for alle landets efterskoler.

31 skoler deltager

• Efterskolen Lindenborg
  • Vestsjællands Idrætsefterskole
  • Halstedhus Efterskole