Af Louise Grønkjær

Interessen for at blive medlem af det nye magasinudvalg har været så stor, og ansøgerne så engagerede og kvalificerede, at den største udfordring har været at vælge nogen fra. Derfor er det endt med, at udvalget udover redaktør af Magasinet Efterskolerne Anna Rossman Thejsen kommer til at bestå af otte medlemmer af Efterskoleforeningen. Det er tre flere medlemmer end oprindeligt planlagt.

”Det er fantastisk at opleve det engagement og den lyst til at være med til at sikre udviklingen af et godt magasin, som skinner igennem de mange ansøgninger. Jeg glæder mig til samarbejdet med udvalget, som er godt repræsenteret med medlemmer med forskellig baggrund i efterskoleverdenen og på tværs af landet,” siger Anna Rossman Thejsen.

De otte medlemmer af magasinudvalget er:

Kernlille

Lene Jarbøl

• Lærer
  • Osted Efterskole, Midtsjælland

Formålet med udvalget er at give sparring til redaktør af Magasinet Efterskolerne Anna Rossman Thejsen, at udvikle idéer og at sikre, at redaktionen ikke overser vigtige emner og temaer, som optager jer på efterskolerne. Magasinudvalget samles to gange årligt til et møde på tre timers varighed i oktober/november og i april. Første møde er torsdag 28. november på Vartov. Næste møde bliver i april – på en efterskole, hvor et af udvalgsmedlemmerne arbejder. Udvalget vælges for to år ad gangen.

Alle input er velkomne
På møderne bliver der både plads til at vende, hvilke muligheder og udfordringer efterskoler står over for ude på skolerne nu og her, hvilke tendenser omkring unge, som ansatte på efterskoler kunne have nytte af at vide mere om, hvilken forskning eller ny praksisviden som vil være relevant at præsentere medlemmerne for og ikke mindst idéer til konkrete temaer, projekter, undervisningsforløb mv., som magasinet bør tage op. Udover at deltage i de to årlige møder er udvalgets medlemmer forpligtet til fem gange årligt at sende en skriftlig efterkritik på mail i ugen efter, at magasinet udkommer.

Alle medlemmer af Efterskoleforeningen er selvfølgelig stadig velkomne til at komme med idéer til magasinet og ris og ros til indholdet i magasinet til redaktør Anna Rossman Thejsen på art@efterskolerne.dk.