Af Louise Grønkjær

Tirsdag afholdt Efterskolernes bestyrelse det første bestyrelsesmøde siden generalforsamlingen 3. oktober.

På generalforsamlingen var tre af bestyrelsesmedlemmerne på valg. De opnåede alle tre genvalg, og dermed ser bestyrelsen ud på samme måde som inden generalforsamlingen.

Det gør den også, når det kommer til rollefordelingen. På bestyrelsesmødet tirsdag blev Lone Greve Petersen, som er tidligere lærer og afdelingsleder på Frijsenborg Efterskolen, nemlig valgt til at fortsatte i rollen som næstformand. Esben Jensen, som er bestyrelsesmedlem på BGI akademiet og konstitueret forstander på Ærø Efterskole, fortsætter også som kasserer.

Der er ikke lang tid til, at bestyrelsen skal konstituere sig igen. Det skyldes, at generalforsmalingen i år var fremrykket fra marts til oktober på grund af corona. Næste generalforsamling er i marts 2021, hvor tre bestyrelsesmedlemmer er på valg.

Du kan læse mere om bestyrelsen her.