Vi vil også overvære en Model UN rollespilsdag.

Det der adskiller UWC-skoler fra andre internationale skoler er den diverse gruppe af elever, der kommer fra hele verden og med meget forskellige baggrunde, for at lære og bo sammen og for sammen at leve UWC-missionen: ”To make education a force to unite people, nations and cultures for peace and a sustainable future”. United World College's 18 skoler, fordelt på fire kontinenter, udbyder uddannelse til over 9500 elever hvert år. Hver skole har dets egen unikke karakter og identitet, der også påvirkes af deres værtsland, konkrete placering, den kulturelle kontekst samt det omkringliggende samfund.

UWC Robert Bosch College er blevet skabt i 2014 i samarbejde mellem ’Deutsche Stiftung UWC’ samt af ’Robert Bosch Stiftung’ og der går ca. 200 elever i alderen 16-19 år.
Skolen har et særligt fokus på bæredygtighed, som er afspejlet i det akademiske, livet uden for klasseværelserne samt de arkitektoniske valg, man har truffet, da man byggede skolen.
Mangfoldighed og forskellighed er skolens vigtigste mål, hvilket betyder at over 90 nationaliteter, som snakker mere end 60 sprog og repræsenterer all religiøse grupper går på skolen.
UWC Robert Bosch College tilbyder International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP), den internationale studentereksamen.

Dato: 15. - 17. marts 2023
Sted: UWC Robert Bosch College i Freiburg, Tyskland
Pris: Deltagelse i programmet er gratis inkl. transport, hotel og bespisning. Det kræver dog at skolen er eller kommer med i Efterskoleforeningens Erasmus+ 2022-2023 eller 2023-2024.

Der er ikke noget loft på antal deltagere per skole.

Læs om Efterskoleforeningens Erasmus+ her

Aktiviteten er støttet af EU's uddannelsesprogram Erasmus+