21. december 2022

Kursus og kontaktseminar i Paris med europæiske skoler

Formålet med kurset er at sætte fokus på fremmedsprogsundervisningen og skolens arbejde med global dannelse i undervisningen samt at finde europæiske samarbejdspartnere til klasseudvekslinger.

Webinar samarbejde med DR Horisont

Efterskolerne og DR Horisont udbyder i samarbejde en række webinarer, hvor eleverne på forhånd har set det pågældende DR Horisont program og til webinaret har forberedt spørgsmål til journalisten om blandt andet indholdet af udsendelsen, de pågældende lande og journalistens arbejde.

Gratis kurser i Europa

Den 18. januar 2023 er deadline for tilmelding til Efterskoleforeningens Erasmus+ kurser i perioden 2023-2024

21. december 2022

Studietur til international kostskole i Freiburg

Vi besøger UWC Robert Bosch College i Freiburg og vil på studieturen have fokus på hvordan man som efterskole kan arbejde med global dannelse på en kostskole.

20. december 2022

Skoler søges til afholdelse af EU debat arrangement

Efterskoleforeningen søger fem efterskoler, der ønsker at afholde en EU debat på skolen i april/maj. Efterskoleforeningen arrangerer og udfører debatten på efterskolerne.

19. december 2022

Nordplus

Få hjælp og vejledning til at udfylde ansøgningsskemaet om tilskud til mobilitet og samarbejdsprojekter i Nordplus, så du er klar til at ansøge til fristen 1. februar 2023.

19. december 2022

Efterskole relevante Erasmus webinarer januar 2023

Planlægger du at søge Erasmus+-midler til det kommende skoleår 2023/2024, så tilmeld dig et af ministeriets webinarer i januar om ansøgningsproceduren.

15. december 2022

Gense optagede webinarer

Efterskoleforeningen og Dansk Friskoleforening har siden 2020 udført en lang række webinarer støttet af Europa-Nævnet eller Dansk Folkeoplysnings Samråd. Man kan få adgang til webinar optagelserne, som udelukkende må bruges til egen undervisning og ikke deles.

05. december 2022

Gratis foredrag om europæiske emner på skolen

Efterskolerne kan i 2023 ansøge om en række gratis foredrag omhandlende EU målrettet skolens elever.